miercuri, 22 iunie 2016

Căsătoria - atelierul de modelat caractere sfinte


   
http://www.kerigma.ro/carti.php?detalii=21334
”Căsătoria cere mult timp. Dar dacă vrei să devii mai asemănător lui Isus, nu-mi pot închipui un lucru mai bun pe care l-ai putea face decât să te căsătorești. Căsătoria te obligă să te confrunți cu anumite aspecte ce țin de caracterul tău, cu care altfel nu te-ai putea confrunta niciodată.
    Căsătoria ne cheamă la o viață cu totul nouă lipsită de egoism. ... Orice situație care mă face să mă confrunt cu egoismul meu are o valoare spirituală enormă și am început să înțeleg, încetul cu încetul, că s-ar putea ca adevăratul scop al căsătoriei să nu fie fericirea, ci mai degrabă sfințirea.  ... 
    Dacă scopul căsătoriei nu ar fi decât să mă bucur de o stare de extaz și de a mă face „fericit”, atunci ar trebui să-mi fac rost de o căsnicie „nouă” la fiecare doi sau trei ani. Însă dacă doresc cu adevărat să-L văd pe Dumnezeu transformându-mă lăuntric, trebuie să mă concentrez mai degrabă pe schimbarea propriei mele persoane, și nu pe cea a soției.” 

  Gary Thomas, Căsătorie sfântă, Kerigma, Oradea, 2007, p. 21, 22, 23. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu