marți, 16 iunie 2015

Un ortodox sincer dar pe drumul spre iad!

   
rodiagnusdei.wordpress.com
Săptămâna trecută, miercuri, când m-am întors după ce am prezentat lucrarea lui Dumnezeu din Voluntari în Sebeș, Petrești și Cluj am avut o lungă dezbatere cu un tânăr ortodox pe nume Ștefan. 
  Ștefan a citit Biblia. Cita din Sfânta Scriptură. Am apreciat pasiunea lui pentru Dumnezeu, pentru Biserica Ortodoxă despre care credea că numai dacă faci parte din Biserica Ortodoxă o să fi mântuit, am rămas uimit de râvna pentru apărarea Bisericii pe care el o considera adevărată. 
     Am avut puncte de vedere asemănătoare cu privire la mâncare, la modestie, la papalitate ... dar nu toate au fost la fel, nici nu se putea. 
     L-am întrebat de ce poruncile Domnului Isus care sunt clare în Scriptură nu le respectă și respectă ceea ce spune tradiția? Adică, de ce ascultă mai mult de oameni decât de Dumnezeu? De ce voia lui Dumnezeu și pe Dumnezeu îl coboară sub nivelul oamenilor și pe oameni îi ridică peste Dumnezeu? 
     Mi-a spus sincer faptul că dacă în Biblie este o poruncă care este deosebită în tradiție el respectă tradiția. Nu a avut nici o ezitare când a afirmat că interpretarea unor sfinți care contrazice Biblia este bună. Este primul ortodox dintre mulții pe care eu i-am întâlnit care a fost conștient că între Biblie și tradiție există diferențe, că în multe locuri tradiția contrazice Sfânta Scriptură și că el alege să respecte mai mult tradiția, interpretarea tradiției despre Biblie și nu ceea ce citește. 
  Mă rog pentru Ștefan. Doresc din toată inima să fie mântuit. Vreau cu ardoare să părăsească drumul pierzării, să iasă de sub autoritatea lui Satana și să intre pe cărarea cea strâmtă!
    
    Ștefan este un caz aparte. Ștefan este din afara Bisericii lui Dumnezeu. Ceea ce este trist este că în Biserică foarte mulți știu adevărul, știu ce trebuie să facă, știu ce nu trebuie să facă și cu toate acestea nu trăiesc sau aplică pe dos.
      Nu știm că podoaba femeii nu trebuie să stea în împletituri, în tinichele, în lacuri? Nu știm că este ceasul când trebuie să strigăm ca să avem candelele pline? Nu știm că nu avem voie să umblăm în așa fel încât să trezim poftele? Nu știm că trebuie să slujim? Nu știm că zeciuiala trebuie dată și că pe lângă mai trebuie să facem și milostenie? Nu știm că femeia trebuie să se supună bărbatului? Nu știm că trebuie să iertăm din toată inima că dacă nu nu primim iertarea Domnului Hristos și fără iertare suntem pierduți? Nu știm că trebuie să ne ascultăm părinții? Nu știm că vom da socoteală de orice cuvânt nefolositor? Nu știm că trebuie să predicăm și pentru corectarea persoanelor care fac din Casa Domnului saloane de modă, temple ale Dianei, pentru pocăința fiicelor Izabelei? Nu știm ...? Ooo, ba da! Și cu toate acestea când știm ce spune Biblia și alegem să nu facem sau să facem total pe dos noi ... praful, noi ... țărâna, noi ... aburul ne ridicăm deasupra Celui infinit! 

   Haideți să trăim! Haidem să fim pe placul lui Dumnezeu cu duhul, sufletul și trupul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu