miercuri, 3 septembrie 2014

Formele vor să distrugă FONDUL! Sabatul vs plinătatea Duhului Sfânt!

  Pentru unii a respecta Sabatul este mai important decât plinătatea Duhului Sfânt! În Noul Testament Sabatului nu i se acordă o importanţă capitală, cum ar vrea .... În Noul Testament accentul se pune pe mântuirea prin HAR şi pe umblarea prin DUHUL ca să putem să împlinim standardele lui Dumnezeu. De ce vor unii să distragă atenţia de la adevărata problemă a Bisericii: Biserica este Templul Duhului Sfânt! Azi, multe Biserici, nu mai sunt pline de Duhul Sfânt, unele nu au fost niciodată, pentru că problema de fond, problema capitală, este "înghiţită" de mărunţişuri. Dumnezeu să-i binecuvinteze pe cei care ţin Sabatul. Este încredinţarea lor. O respectăm dacă o fac spre slava Domnului. Dar să nu neglijăm fondul: nevoia de a stărui după Duhul Sfânt. 
 Dacă spuneţi că este o problemă că ţinem Duminica, o să vă cred,  când textul de mai jos o să fie şters de către Duhul Sfânt, care l-a dat! Nu vreau să enervez pe nimeni, dar există text scris care mie îmi  permite să fac diferenţă între zile.
 
   "Unul socoteşte o zi mai presus decât alta; pentru altul, toate zilele sunt la fel. Fiecare să fie deplin încredinţat în mintea lui. Cine face deosebire între zile, pentru Domnul o face. Cine nu face deosebire între zile, pentru Domnul n-o face. Cine mănâncă, pentru Domnul mănâncă; pentru că aduce mulţumiri lui Dumnezeu. Cine nu mănâncă, pentru Domnul nu mănâncă; şi aduce şi el mulţumiri lui Dumnezeu."             Romani 14:5-6 

6 comentarii:

  1. Foarte multi fac aceeasi gresala pe care o faci si tu, si pe baza acestor versete date si de tine, ei cred ca legea lui Dumnezeu a fost schimbata.
    Tu zici ca Pavel luminat de Duhul Sfant , a adus o completare. Pai ce completare e aceea in care principiile lui Dumnezeu bine determinate trebuie completate, si culmea, completarea este de fapt contrara principiului dat anterior !
    Haide sa vedem cu prima situatie.
    1. Cine face deosebire intre zile, pentru Domnul o face, cine nu face deosebire, pentru Domnul nu o face .
    Asadar, pe baza acestui verset desfiintam porunca a patra si nu mai tinem ziua de odihna asa cum a stabilit Dumnezeu in ziua a saptea, ca doar pentru El o facem. Este Duhul Sfant acesta care face aceasta schimbare sau desfiintare ? Eu nu cred, ci mai degraba este celalalt duh, al lui Satana !
    Sa ne reamintim, Iisus a zis clar ca atat cat va fi cerul si pamantul nu va cadea nici o cirta de slova din Lege, adica nici o bucatica.
    In acest context, cum intelegem acel verset problema pe care Satana il speculeaza cu succes ?
    Ai auzit ca in lumea ordodoxa sunt unii care fac diferente intre zilele de sarbatoare si considera ca unele sunt mai mari si mai importante decat celelalte? Vinerea e mai mare si mai sfanta decat Miercurea, sau Duminica e mai mare decat toate !
    Sau, socotesc ei ca Rusaliile sunt mai mari decat Craciunul, sau invers, sau ca Pastele e mai mare decat toate, etc. Si uite asa fac ei diferente intre ele. Dar intreb, aceasta diferentiere desfiinteaza vreo zi din sarbatorile lor ? Nu cred !
    Tot asa este si cu acel verset problema. Unii considerau ca anumite zile de sarbatoare sunt mai mari decat altele, si apareau dspute intre ei. Pavel a intervenit si a facut lumina sfatuindu-i ca fiecare e liber sa creada si sa fie incrediintat in mintea lui cum voieste, insa mare atentie,ziua de sabat nu se desfiinteaza pe baza acestei gandiri sau incrediintari, altfel intram in conflict cu ce spunea Domnul si cu ce au facut ucenicii si dupa moartea Domnului cand au respectat Sabatul in continuare .

    2. Problema cu alimentatia.
    Pavel zice: Romani 14 Cine mănâncă, pentru Domnul mănâncă; pentru că aduce mulţumiri lui Dumnezeu. Cine nu mănâncă, pentru Domnul nu mănâncă; şi aduce şi el mulţumiri lui Dumnezeu".
    Acum, cum e posibil ca unii sa creada ca Duhul Sfant care e una cu Tatal si Fiul, sa dea intelegerea ca se poate manca fara probleme din ceea ce Dumnezeu Tatal a interzis odata in vechime ? Ce completae este asta ? Eu cred ca este o desfiintare. Ste de fapt o smecherie a lui Satana care insala intreaga lume.
    Daca credem in mod corect ca Dumnezeu interzis acele lucruri sa fie mancate, pentru sanatatea noastra, vom intelege si ca niciodata nu se va schimba acest fapt deoarece Dumnezeu nu poate interzice azi un lucru ca fiind rau de a fi consumat, si maine sa dea liber spunand ca nu mai are importanta, nu crezi ?
    Haide sa vedem ce zice Romani 14, mai concret. Despre ce era vorba acolo? Ce disputa se iscase ?
    Daca ne uitam mai atenti, observam ca disputa era intre vegetarieni si carnivori. Unii considerau ca modul lor de alimentatie e corect, celalalti ca nu, ca era gresit, si ca modul lor de alimentatie e corect, si uitea sa ceartau. Pavel ii lumineaza si in aceasta priviinta spunandu-le ca fiecare sa-si urmeze incrediintarea fara a judeca si condamna pe celalalt.
    Sa retinem ca acolo nu era vorba de carne de porc sau alceva interzis in Levitic 11, pentru ca asta a fost stabilit odata pentru totdeauna de insusi Dumnezeu si ramane valabil cat va fi cerul si pamantul, pentru sanatatea noastra.

    RăspundețiȘtergere
  2. Domnule Daniel nu vă certaţi cu mine că Duhul Sfânt a adus o completare Poruncii a patra. Este voia suverană a lui Dumnezeu. Aveţi grijă cum vorbiţi căci hula împotriva Duhului Sfânt nu se iartă niciodată nimeni nu desfiinţează PORUNCA a patra ci i se aduce o completare. Dumnezeu i-a adus o completare. El face tot vrea. Pavel nu a menţionat nimic de Crăciun, vineri etc. A spus că cine face difrenţă pentru Domnul este pe drumul bun.

    Problema consumului de carne este simplă: încredinţarea este cea care decide. Potrivit Noului Testament avem libertatea, dacă încredinţara ne permite, să consumăm carne! Domnul Isus a consumat carne chiar dacă este acidă pentru corp. Sunt de acord că este bine să consumăm cât mai puţină sau deloc dar nu să impunem o regulă din moment ce în Noul Testament este clar specificat că orice se mănâncă cu mulţumire este bun de consumat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu ma cert cu tine Mircea, si nu inteleg de ce crezi asta !
      As vrea (desi stiu) sa-mi explici s mie ce intelegi tu prin completarea de catre Duhul Sfant a poruncii a patra ?
      Te intreb direct, si vreau un raspuns clar:
      Crezi ca a merge la munca in zius de Sabat(la fabrica, la sapat pe camp,la treierat,etc) nu mai e pacat astazi, si asta e o completare a poruncii a patra ?

      Referitor la alimentatie iar nu te inteleg dece afirmi(ca asa se intelege ) ca eu am zis ca nu avem voie sa mancam carne !? Eu asa ceva nu am afirmat, ci doar am zis ca nu avem voie sa mancam din carnea animalelor interzise in Levitic 11. Iisus Hristos nu a mancat niciodata astfel de carne, si nici ucenicii. Vezi si declaratia lui Petru inaintea Domnului cu acea viziune in care Domnul i-a reprezentat pe oamenii dintre neamuri prin acele pasari si animale necurate.
      Acel orice se mananca nu se refera dragul meu chiar la orice, caci altfel am putea deduce ca avem voie sa mancam si serpi, pisici, broaste, viermi .
      Acolo, prin acel orice se mananca, trebuie avut in vedere intregul context in care el a vorbit, si astfel vom intelege ce voia sa spuna.
      Iata textul respectiv:
      1 Timotei 4:1-6
      1 Dar Duhul spune lămurit că, în vremurile din urmă, unii se vor lepăda de credinţă, ca să se alipească de duhuri înşelătoare şi de învăţăturile dracilor,
      2 abătuţi de făţărnicia unor oameni care vorbesc minciuni, însemnaţi cu fierul roşu în însuşi cugetul lor.
      3 Ei opresc căsătoria şi întrebuinţarea bucatelor pe care Dumnezeu le-a făcut ca să fie luate cu mulţumiri de către cei ce cred şi cunosc adevărul.
      4 Căci orice făptură a lui Dumnezeu este bună, şi nimic nu este de lepădat, dacă se ia cu mulţumiri,
      5 pentru că este sfinţit prin Cuvântul lui Dumnezeu şi prin rugăciune.

      Acum, trebuie sa observam ca Pavel vorbeste despre bucate si sa ne intrebam ce se considera pe vremea aceea ca fiind bucate ?
      De asemenea trebuie sa observam ce este acea sfintenie de care vorbeste apostulul ca a facut-o Dumnezeu prin Cuvantul Sau ?
      Sfant, sfintire, etc, inseamna deosebire,inseamna pus deoparte, ales, iar asta in cadrul alimentatiei a avut loc in acea ocazie in Levitic 11 cand Dumnezeu a sfintit(ales, deosebit), animalele si pasarile, specificand care este curata sau necurata. Aceasta este sfintirea facuta de Dumnezeu si de care aminteste Pavel.

      Ștergere
    2. In textul din Timotei observam ca erauunii carepe langa oprirea casatoriei opreau si bucatele, bucatele fiind obligatoriu din aceste pasari, animale, etc, sfintite deja de Dumnezeu atunci in Levitic 11 si chiar cu ocazia potopului cand ii spune lui Noe sa i-a cu el in corabie cate 7 perechi de dobitoace curate si cate o pereche de dobitoace necurate.
      Sfintirea prin rugaciune se face asupra bucatelor acestea, la masa, multumind lui Dumnezeu pentru ele, cerand sa fie curatite de o eventuala spurcare a lor in cazul in care fusesera jertfite la idoli. Si asta este o problema diferita putin.
      Se poate intampla, si astazi ca anumite bucat(curate in ele insele) sa fie jertfite mortilor. In vechime erau jertfite de catre neamuri zeilor si chiar si mortilor.
      Pavel trateaza aceasta problema in 1 Corinteni 8 si ne spuneca , cugetul nostru poate fi spurcat sau nu mancand din acestea , daca mancam cu o incredintare gresita.
      Astfel, daca se mananca crezand ca idolul e ceva, atunci a pacatuit, dar daca crede ca idolul e tot una cu nimic, sau mortul caruia ii fusese datamancarea respectiva, nu e nici o problema. Spurcarea adusa prin cuvanmt este anulata tot prin cuvant, cuvantul rugaciunii, dar niciodata rugaciunea nu va face curata o mancaresau o carne care este necuraa in ea insasi.
      Carnea de porc(si altele) interzisa de Dumnezeu din cauza ca continea anumite substane daunatoare, grasimi, toxine, etc, nu va fi niciodata facuta curata prin rugaciune, si Dumnezeu nu va aproba de asemenea niciodata o asemenea alimentatie. Il poate ingadui doar pe om in nestiinta lor, dar odata facut cunoscut adevarul, nu va mai exista mantuire pentru cel ce se incapataneaza si mananca constient astfel de carne in timp ce stie si e convins ca Dumnezeu a interzis o astfel de carne.
      Isaia 65
      1. "Eram gata sa raspund celor ce nu intrebau de Mine, eram gata sa fiu gasit de cei ce nu Ma cautau; am zis: "Iata-Ma, iata-Ma!" catre un neam care nu chema Numele Meu.
      2. Mi-am intins mainile toata ziua spre un popor razvratit care umbla pe o cale rea, in voia gandurilor lui!
      3. Spre un popor care nu conteneste sa Ma manie in fata aducand jertfe in gradini si arzand tamaie pe caramizile de pe acoperis;
      4. care locuieste in morminte si petrece noaptea in pesteri mancand carne de porc si avand in strachini bucate necurate,
      5. si care totusi zice: "Da-te inapoi, nu te apropia de mine, caci sunt sfant!"… Asemenea lucruri sunt un fum in narile Mele, un foc care arde necontenit!

      Isaia 66: 17. Cei ce se sfintesc si se curata in gradini, mergand unul cate unul in mijlocul celor ce mananca si carne de porc, si soareci, si alte lucruri uracioase, toti aceia vor pieri - zice Domnul.

      Ștergere
    3. Voi fi scurt domnule Daniel. Neamurile consumau carne de animale necurate. Este clar. La Conciliul de la Ierusalim, Fapte 15, nu li s-a cerut sa nu mai manânce carne de animale necurate. Li s-a interzis consumul de sânge. Pasajul din Romani pe care l-am amintit, cine mănâncă şi multumeşte, dacă cugetul nu-l mustră, poate mânca. Eu nu încurajez consumul de carne. Dar nu pot să spun că este păcat. Mai sunt multe alte pasaje care ne dau libertatea, dacă noi vrem. Dar nu intelegi că acestă discuţie, toţi să nu mănânce carne, nu foloseşte la nimic pentru că noi trebuie să stăruim după botezul cu Duhul Sfânt ca Biserica Primară căci mai este puţin şi vine Domnul Hristos. Numai trăind prin Duhul putem să biruim firea.

      Ștergere
    4. Daniel cred că trebuie să respectăm duminica cum respectaţi voi sâmbăta. Trebuie să fie o zi specială pentru Domnul, numai pentru Domnul.

      Ștergere