luni, 7 iulie 2014

X. Crezul meu! Cina Domnului!


9.   Biserica Penticostală crede că Domnul Isus Hristos a instituit Cina Domnului

Împărtăşirea cu Cina Domnului, trupul și sângele Domnului este un act extraordinar. Caracterul Cinei Domnului este unul deosebit. Ceea ce dă forţă acestui act este faptul că el a fot  întemeiat de Domnul Isus Hristos, Dumnezeu, Cel care împreună cu Tatăl şi Duhul Sfânt este Creatorul, Mântuitorul.

Pe când mâncau ei, Isus a luat o pâine; şi, după ce a binecuvântat, a frânt-o şi a dat-o ucenicilor, zicând: „Luaţi, mâncaţi; acesta este trupul Meu.”  Apoi a luat un pahar şi, după ce a mulţumit lui Dumnezeu, li l-a dat, zicând: „Beţi toţi din el; căci acesta este sângele Meu, sângele legământului celui nou, care se varsă pentru mulţi, spre iertarea păcatelor.  Vă spun că, de acum încolo nu voi mai bea din acest rod al viţei, până în ziua când îl voi bea cu voi nou în Împărăţia Tatălui Meu.”                               
                                                                        Matei 26:26-29.

Împărtăşirea cu trupul şi sângele Domnului Isus Hristos nu se face pentru iertarea păcatelor celui care se împărtășește ci pentru ca cel care se împărtăşeşte să primească viaţă, viață veșnică, de la Mântuitorul, har de-a rămână statornic pe cale, de la Părintele harului.

„Isus le-a zis: Adevărat, adevărat vă spun că, dacă nu mănâncă cineva trupul Fiului omului şi dacă nu beţi sângele Lui, n-aveţi viaţa în voi înşivă. Cine mănâncă trupul Meu şi bea sângele meu are viaţa veşnică, şi Eu îl voi învia în ziua de apoi. Căci trupul Meu este cu adevărat o hrană, şi sângele Meu este cu adevărat o băutură. Cine mănâncă trupul Meu şi bea sângele meu rămâne în Mine, şi Eu rănân în el. După cum Tatăl, care este viu, M-a trimis pe Mine, şi Eu trăiesc prin Tatăl, tot aşa, cine Mă mănâncă pe Mine va trăi prin Mine.”
                                                                                                            Ioan 6:53-57

      Împărtăşirea cu Cina Domnului în chip nevrednic, fără o analizare a vieţii noastre în vederea mărturisirii păcatelor, a renunţării la ele şi a rugăciunii din inimă ca Dumnezeu să ne ierte păcatele comise este catastrofală pentru cel care se împărtăşeşte.
Elementele care primesc valoarea trupului şi sângelui Domnului Isus Hristos la rugăciunea de binecuvâtare sunt azima, pâinea fără drojdie și   rodul viţei nefermentat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu